Wystawa plenerowa „Krakowski kolaż. 60. rocznica postania Kabaretu „Piwnica pod Baranami” 1956-2016” powstała we współpracy Archiwum Narodowego w Krakowie ze Stowarzyszeniem Artystów i Sympatyków „Piwnicy pod Baranami” oraz dzięki dofinansowaniu ze środków Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych przy udziale Gminy Miejskiej Kraków.
W prezentacji internetowej wykorzystano materiały z zasobu Archiwum Narodowego w Krakowie oraz grafikę autorstwa Kamili Golec
Przejdź do zdjęć1. Piotr Skrzynecki, fot. nieznany, lata 50. XX w. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/457)
2. Piotr Skrzynecki, fot. nieznany, lata 50. XX w. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/457)
3. Legitymacja członkowska Zrzeszenia Studentów Polskich z lat 1951-1955 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/282)
4. Piotr Skrzynecki z przyjaciółmi przed budynkiem Magistratu, gdzie odebrał „Nagrodę Miasta Krakowa 1981, za osiągnięcia w dziedzinie upowszechniania kultury”, fot. [Nina Wolf], [1981 r.] (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/457)
5. Dyplom honorowy przyznany przez Ministerstwo Kultury i Sztuki za osiągnięcia w upowszechnianiu kultury, 1978 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/290)
6. Dyplom za uczestnictwo w 9. krajowym Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu, 1971 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/289)
6. Dyplom za uczestnictwo w 9. krajowym Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu, 1971 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/289)
8. Dyplom z okazji 40-lecia „Echa Krakowa”, 1986 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/293)
9. Życzenia z okazji 60. urodzin od Dyrekcji Krakowskiego Domu Kultury, 1990 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/292)
10. Dyplom z okazji 60. urodzin od Tymczasowego Zarządcy „Pałacu pod Baranami”, 1990 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/292)
11. Powiadomienie o wyprzedaży Kabaretu z okazji 60. urodzin Piotra Skrzyneckiego, 1990 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/292)
12.Album fotograficzny przygotowany i wręczony Piotrowi Skrzyneckiego przez uczestników wycieczki z Gdańskiej Stoczni Remontowej, 1960 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/430)
13. Jeden z ponad stu znajdujących się w spuściźnie zeszytów z odręcznymi notatkami Piotra Skrzyneckiego, zawierający również zapiski w formie diariusza, 1995 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/369)
14. Janina Garycka, fot. nieznany, lata 50. XX w. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/157)
15. Fragment streszczenia pracy doktorskiej Janiny Garyckiej, 1949 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/214)
16. Fiszki- materiały warsztatowe Janiny Garyckiej dotyczące historii teatru. ok. 1957(Archiwum Narodowe w Krakowie, 29/1958/226)
17. „Lis w studni” tekst bajki autorstwa Janiny Garyckiej, b.d. (Archiwum Narodowe w Krakowie, 29/1958/208)
18. Ulotki Teatru Rapsodycznego w Krakowie, gdzie jako scenograf i kostiumolog pracowała Janina Garycka, 1945-1946 (Archiwum Narodowe w Krakowie, 29/1958/278)
19. Szkicownik Janiny Garyckiej, b.d. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/193)
19. Szkicownik Janiny Garyckiej, b.d. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/193)
21.Janina Garycka, fot. nieznany, lata 50. XX w. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/163)
22.Miniatury portretowe dzieci namalowane przez Janinę Garycką, fot. nieznany, lata 70. XX w. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/198)
23.Janina Garycka podczas pracy, fot. nieznany, lata 70. XX w. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/167)
24. Miniatury portretowe dzieci namalowane przez Janinę Garycką, fot. nieznany, lata 80. XX w. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/198)
24. Miniatury portretowe dzieci namalowane przez Janinę Garycką, fot. nieznany, lata 80. XX w. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/198)
26. Ulotki z wystaw plastycznych Janiny Garyckiej, 1969-1975 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/195)
27. Wystawa miniatur Janiny Garyckiej oraz ikon wykonywanych wspólnie z Tadeuszem Rybskim, plakat, rys. Janina Garycka, 1970 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/196)
28. Wystawa miniatur Janiny Garyckiej, afisz, 1974 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/195)
29. Janina Garycka i Tadeusz Rybski, fot. Wacław Kolak, ok. 1978 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/198)
30. Janina Garycka i Piotr Skrzynecki w oknie mieszkania przy placu Na Groblach, fot. nieznany, lata 60. XX w. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/167)
31.Od lewej Magdalena Skrzynecka (matka Pilota Skrzyneckiego), powyżej Piotr Skrzynecki, Janina Garycka oraz Aleksandra Pick siedząca z prawej, fotografia w mieszkaniu Janiny Garyckiej na placu na Groblach 12/2, fot. nieznany, ok. 1976 r. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/163)
32. Legitymacja Aleksandry Pick (fragment) „Ciocia Ola”, 1957-1958 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/278)
33.„Janina” Magazyn Grupy Literackiej „grobla” , 1991,1997 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/30)
34. Krakowski Dom Kultury „Pałac pod Baranami”, fot. nieznany, lata 50. XX w. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. KDK 139)
35. Scena w „Piwnicy”, fot. nieznany, lata 50. XX w. (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/90, 158)
36. Pismo w sprawie rejestracji Klubu „Piwnica”, 1957(Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/701/9560)
37. Podanie o rejestrację Klubu „Piwnica”, 1957 r. – członkowie zarządu (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/701/9560, s. 1)
38. Projekt statutu Klubu, 1957 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/701/9560)
39. Projekt statutu Klubu, 1957 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/701/9560)
40. Projekt statutu Klubu, 1957 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/701/9560)
41. Pismo Prezydium Rady Narodowej Miasta Krakowa w sprawie odmowy rejestracji Klubu „Piwnica”, 1957 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/701/9560)
42. Pismo Związku Młodzieży Socjalistycznej, w którym uznał rejestrację Klubu „Piwnica” za bezcelową, 1957(Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/701/9560)
43. Fragment projektu architektonicznego klubu-kawiarni w piwnicach, 1962(Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. WAŚ, ul. Rynek Główny 27, F.102 (598))
44. Pismo WUKPPiW w Krakowie do dyrektora Krakowskiego Domu Kultury w sprawie Kabaretu „Piwnica pod Baranami, 1957 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/701/9732 )
45. Pismo Wydziału Kultury Prezydium Rady Narodowej miasta Krakowa do Ministerstwa Kultury i Sztuki w sprawie Kabaretu „Piwnica pod Baranami”, 1958 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/701/9732)
46. Pismo Wydziału Kultury Prezydium Rady Narodowej miasta Krakowa do Ministerstwa Kultury i Sztuki w sprawie Kabaretu „Piwnica pod Baranami”, 1958 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/701/9732)
47. Postanowienie o umorzeniu postępowania przeciwko Piotrowi Skrzyneckiemu, 1958 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/283)
48. Pismo WUKPPiW w Krakowie do dyrektora Krakowskiego Domu Kultury w sprawie Kabaretu „Piwnica pod Baranami, 1979(Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/6)
49. Pierwsza strona cenzurowanego tekstu programu „Piwnicy”, 1980 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/12)
50. Podczas stanu wojennego pacyfistycznie nastawiony Piotr Skrzynecki bywał wzywany przed Kolegium do Spraw Wykroczeń za udział w demonstracjach. 14 marca 1983 r. za to, że „nie opuścił zbiegowiska publicznego pomimo wezwania uprawnionych do tego organów MO” został ukarany karą grzywny w wysokości 10 000 zł z zamianą na 50 dni aresztu. Podczas przesłuchań świadek oskarżenia zeznał, że Piotr S. nie wznosił okrzyków, ale „swą postawą, opanowaniem i spokojem jakby podtrzymywał na duchu demonstrujący tłum”. Przyszła amnestia i Piotrowi S. „przebaczono”, a jego czyn „puszczono w niepamięć”. Wkrótce tekst aktu abolicji z muzyką Andrzeja Raja stał się piwnicznym hitem. Wezwanie przed Kolegium ds. Wykroczeń, 1983 (Archiwum Narodowe w Krakowie, sygn. 29/1958/283)